Tässä joulun jäläkkeen oon kamppaillut kahden ystävystynneen elukan kanssa, Yrittäen pitää ne omissa bokseissaan.

TURHAAN Huuto

Yksi kaneistani Nuppu (uros) on tutstunut  vuohikiliini Eemeliin ja on nyt sitten ruvennu viettämään aikaa Eemelin karsinassa.

 

Eläimet tulevat hyvin toimeen ja kumpikin näyttää tyytyväiseltä, mutta mutta..

Mä pelekkään kanin henkiriepun puolesta koska meillä on kaksi kissaa.

Olen nähäny sellaistakin kun kissa käy kanin kimppuun ja sitä tullee rumaa jäläkiä kummallekkin. Kaksi kissaa on jo sitten toinen juttu....

Aina kun oon aamulla menny lampolaan ja laittanu valot päälle siellä se Nuppu nököttää Eemelin kyljessä.

Ei muuta kun Nuppu syliin ja kanin häkkiin.  Korjaat karkureitin ja jatkat hommia. Illalla sama juttu toistuu. 

Mitkään kahleet ei meidän Nuppua pidättele.

En tiedä pitäskö vaan luovuttaa ja antaa kaverusten olla?

Eemeli on kuitenkin sen verran tarkka omasta boksistaan että antaa kissoille lähöt jos tulevat sinne.

Hassu kani tuo Nuppu. Se nimittäin ystävysty meijän edesmenneen Patrikki pässin kanssa.

Siis lampaat sai kyytiä Patrikilta  kun kauroja jaeltiin vaan Nuppu sai syyä sen kanssa samasta kupista.

Siellä se pomppi pässin kanssa onnellisena.

 

Lampaita mää oon nyt tarkkkaillu, kun muutama neiti teki kyläreissun Patrikin tykö kesällä ja nyt ainaki Erkku karihtoi lähiaikoina. Pittää toivoa et sillon ei olis näin kylymmää. Voi mennä vielä viikko pari tai sitten ei on Erkulla jo maha sen verran iso.

P kirjaimella alakavia nimiä saa sitte ehotella, kun tullee niitä karihtoita. Yhtä nimee oon jo pässikarihtalle aatellu. Se ois Parsifal, jos eräs henkilö antaa siihen luvan. Se ois tarpeeksi arvokas nimi  hyvälle siitospäsille  Silmänisku

Aksu on kovasti puskenu hommiansa, joten toivon et kaikki on tiineenä ja loput sit tekee karihtansa maalis-huhtkuussa.

Niin saattaahan niitä yllätyksiäki tulla vaan toivon ettei kovin montaa......


Viirusta on tullu oikee apulainen se on nykyyään heinän jaossaki mukana tarkkailemassa, että kaikki saa saman verran heinää.


Kanoille ei sen kumempia nyt kuulu. Oon metsästelly noita hämäläisii kanoja tai nuorikoita, et sais vähän lisää porukkaa, kun pitää noista osasta kukkoista kohtapuoliin luopua.

Saas nähä kuinka käy....